Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

2 februari 2013

Syfestivalen

Sist jag var på Syfestivalen, vad det regnade den gången, så köpte jag mig ett stick-kit från Islandsgarn. Det var en poncho/hjärtevärmare och jag föll pladask för den. Hem och stickade. Tyvärr fanns det ingen rekommenderad masktäthet och jag vet ju att jag är en lösstickare, så jag tog mindre stickor. Men efter ett tag kände jag ändå att jag nog höll på att sticka en mindre busskur... Jag började också att tvivla på att garnet skulle räcka.


Nu är den upprepad och jag ska försöka bestämma mig för vad jag ska göra med garnet. Antingen så stickar jag om och minskar maskantalet, eller också börjar jag på någon ny variant av poncho. För det har jag bestämt att det ska bli, någon gång. Och rosorna är jag förtjust i och vill nog ha med vid nästa försök också.


Så här ser det ut nu!

Om två veckor är det Syfestival igen. Den här gången hade jag inte tänkt åka... Igår ringde modern och frågade om vi inte kunde åka tillsammans, så nu blir det ändå av. Hon har aldrig varit där och det ska bli spännande. Vi har ju inte alls samma smak vad gäller garner. Modern skulle aldrig ta på sig något av ull, det sticks... Lilla dottern bestämde sig för att hon också ville följa med och stora dottern kommer att möta upp där. Det ska bli kul!

Jag fortsätter med de beställda benvärmarna. Börjat om för tredje gången och jag tror att den här gången känns det som att det blir bra.

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: