Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

17 juni 2013

Sommarens projekt

Nu har jag påbörjat sommarens projekt, en Hitch i Drops underbara Baby alpaca silk. Garnet är så mjukt och härligt, men inte alls så förlåtande när man stickar med det. Det kommer att bli ränder, det kommer att bli ojämnt, jag vet det. Jag ser det ju redan på bilden, att den rätstickade breda mudden inte alls är så jämn som jag skulle önska. Men jag hoppas att tröjan kommer att bli härlig att använda och att den kommer att bli färdig till i höst. Imorgon ska jag ut och åka tåg i några timmar, så då hoppas jag att jag kommer en liten bit till.


Jag har också en Pyttipannasjal på stickorna just nu. Bara något varv samt avmaskning kvar. Tanken var att den skulle ha varit färdig till studenten i lördags. Men börjar man för sent, inte blir nöjd och behöver repa upp, då går det inte i lås...

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: